کد خبر:5446
پ
میگو 3
رئیس شیلات دشتی و تنگستان؛

تولید ۲۰۰۰ تن میگو در اراضی پرورشی شهرستان دشتی

رئیس شیلات دشتی و تنگستان با اشاره به ذخیره‌سازی ۱۱ میلیون قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی لاور ساحلی دشتی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲ هزار تن میگو در اراضی پرورشی دشتی تولید شود.

رئیس شیلات دشتی و تنگستان با اشاره به ذخیره‌سازی ۱۱ میلیون قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی لاور ساحلی دشتی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲ هزار تن میگو در اراضی پرورشی دشتی تولید شود.

 

به گزارش«خورموج نیوز»؛ حمید خلیلی  از آغاز صید میگو از سوم مرداد ماه خبرداد و اظهار داشت: با آزاد سازی صید میگو در آب‌های استان بوشهر تعداد 215 موتور لنج و قایق اقدام به صید میگو در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس می‌کنند.

 

رئیس شیلات دشتی و تنگستان گفت: تعداد 145 قایق صیادی، صید میگو را در آب‌های خلیج‌فارس استان بوشهر از صبح روز سوم تیرماه آغاز می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه صید میگو برای موتور لنج‌ها از 5 مرداد ماه آغاز می‌شود تصریح کرد: از صبح روز پنجم تیرماه تعداد 70 فروند موتور لنج  شهرستان دشتی  و تنگستان به صید میگو می‌پردازند که در مجموع 70 لنج و 145 قایق اقدام به صیدمیگو می‌کنند.

 

خلیلی با اشساره به اراضی پرورش میگو در شهرستان دشتی خاطر‌نشان کرد: مجتمع پرورش میگو مند دشتی به مساحت 1045 است که 850 هکتار از این اراضی مفید است.

 

رئیس شیلات دشتی و تنگستان از فعالیت 30 مزرعه در سایت پرورشی مند دشتی خبرداد و بیان کرد: در حال حاضر 28 مزرعه در مند شمالی و دو مزرعه در مند غربی وجود دارد که در 480 هکتار پرورش میگو انجام می‌شود که سالانه از مزارع پرورش میگو در شهرستان دشتی به‌طور متوسط 2 هزار تن میگو برداشت می‌شود.

 

خلیلی بابیان این‌که تاکنون 11 میلیون لارو میگو ذخیره‌سازی شده است تأکید کرد: لارو ریزی میگو در بندر لاور ساحلی 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برداشت میگو از مهرماه آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید
۲۲ میلیارد ریال برای سه ورزشگاه در دشتی و تنگستان تصویب شد

 

منبع
تسنیم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید